Iftar Staycation at Rhazz Villa Hillview, Kuala Lumpur With ISMI Clans

Buka Puasa bersama keluarga ISMI untuk puasa Ramadhan baru ini sama-sama pilih untuk iftar staycation di Rhazz Villa Hill View. Keluarga ISMI adalah keluarga saudara mara sebelah abah.

ISMI Iftar tahun ini adalah pertama kali buka puasa ISMI dengan menginap di tempat luar selama satu dua hari 1 malam. Supaya selain iftar, dapat juga buat bersama-sama untuk terawih, moreh hinggalah sahur keesokkanya.

Rhazz Villa Hillview lokasinya sememangnya menghadap permandangan bukit. Turut juga menghadap Highland Tower. Yea Highland Tower yang runtuh akibat daripada natural disaster. Al fatihah untuk mangsa korban tragedy Highland Tower yang beragama Islam. Villa ni di kawasan elit. Rumah-rumah dalam area Villa ni macam semuanya banglow. Tak ada yang tak banglow. 

Villa ini ada tujuh bilik dan lima bilik air. Ruang tamu yang luas. Ada swimming pool jugak. Besar juga pool Villa ni. Kids memang tak lepaskan peluang terjun pool dari check in sampailah nak check out. Hehe. Fasiliti untuk BBQ juga lengkap. Dapat membakar ayam percik untuk iftar dengan lancarnya.


Juadah untuk iftar, setiap family bawa at least satu makanan. Ada bawak lauk-pauk dan juga dessert. Yang masak di Villa pun ada seperti nasi, ayam percik dan sebagainya. Saya bawak churros Mr Churros. 



Ruang tamu Villa sangat luas. Muatlah semuanya terawih bersama-sama di ruang tamu. Siap ada meja snooker jugak tu.


Seronok berkumpul buka puasa bersama-sama dengan staycation. Selain buka puasa, ibadah lain juga dilakukan bersama-sama termasukah menunaikan solat terawih dan solat fardu secara berjemaah. Ikatan kekeluargaan menjadi bertambah erat dan pahala juga turut bertambah.

Share this:

,

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment